neděle 9. února 2014

Banánovo-čokoládové muffiny

Pro svůj první příspěvek na blogu jsem chtěla upéct něco nového a zajímavého, nic mi pořád nebylo dost dobré. Tak dlouho jsem se k tomu odhodlávala a jak to dopadlo? Zalarmovala jsem přítele, aby mi zdokumentoval postup a vše nafotil (má se mnou svatou trpělivost). A potom jsem si pod rukama nechala rozpadnout horkou buchtu kvůli netrpělivosti. Taky se vám věci tak daří, když vám na nich nejvíce záleží? Díky mé (ne)šikovnosti se s vámi tedy dnes dělím o recept na tyto úspěch-sklízející-zaručeně-dobré muffiny. Občas člověk musí vsadit na jistotu. (A kdybych rozjezd blogování oddalovala ještě déle, svět by přišel o další pečící foodblogerku jménem Lucie a to jsem nemohla dopustit.)

Takto připravené putovaly k mým milovaným kolegyním do práce:)

Tak se pustíme do jejich výroby. Co budete potřebovat:

260 gramů mouky (kombinace jednoho hrnku celozrnné a hrnku pšeničné hladké)
1 prášek do pečiva
130 gramů třtinového cukru (půl hrnku)
špetka soli
100 gramů másla
250 ml mléka (jeden hrnek)
1 středně velké vejce
100 g kvalitní hořké čokolády (nakrájené na malé kousky)
2 banány (nakrájené na menší kusy nebo rozmačkané) 

Pečte při 170°C přibližně 20 minut.


 
V menším kastrůlku si rozpusťte máslo a nechte zchladit. Ve větší míse vyšlehejte máslo s vejcem, cukrem a špetkou soli . Stranou si smíchejte mouku s práškem do pečiva a mlékem. Tuto hmotu poté zapracujte do velké mísy. Poté už pouze jemně vmíchejte kousky banánu a čokolády. Naplňte do plechu na muffiny nebo silikonových formiček. Vyjde vám plný plech dvanácti muffinů s naplněním pěkně pod okraj. Já jsem si udělala obyčejné košíčky z pečícího papíru (ikdyž zásobu kupovaných mám na rok dopředu), jsou takové hezčí. Poté jsem také vyzkoušela silikonové bábovičky, které tak smutně ležely stále nevybalené. Holt využijte vaše zásoby a formy podle libosti.

Dobrou chuť.

Lucie

1 komentář:

  1. Dneska jsem pekla a muffiny jsou úúúžasné! Receptík je jednoduchý a zvládne ho skoro každý :-)

    OdpovědětVymazat